صدای نور

بلند شو که تا نشسته ای، ندیده ای تو قد خود...

صدای نور

بلند شو که تا نشسته ای، ندیده ای تو قد خود...

طبقه بندی موضوعی

پنجشنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۸:۴۹ ب.ظ

۱


دومین دوره مسابقه طراحی معماری اجرای دیوار زیستی (زی بازیافت2)

مسابقه «زی بازیافت» یک مسابقه دانشجویی است که از طرف انجمن علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز برگزار می شود. در این مسابقه سعی بر این است که با مصالح دور ریختنی یک دیوار زیستی ایجاد شود.دوره‌ی پیشینِ مسابقه، موضوع، طراحی زیست دیوار بازیافتی بوده است  و در این دوره موضوع، طراحی “دارآفرین باغ”یا “دیوار ارتباط‌دهنده آفریدگان و باغ”می‌باشد.لازم به ذکر است که دارآفرین در دانشنامه‌های معماری به معنای پنجره یا محجری که در پیش در خانه مابین دوبازوی در سازند و نیز هر آنچه بدان تکیه زنند، می باشد ( بهشتی و قیومی،۱۳۸۸،ص۱۱۵). در ضمن کلمه دارآفرین از دو کلمه‌ی دار+ آفرین ساخته شده است و دار در معنای درخت است و خود یادآور عناصر زیستی چون سبزی و پرندگان و حیوانات و حتی باغ می‌باشد. و کلمه‌ی آفرین که از ریشه آفرینش می‌آید، می‌تواند نمادی از زیبا و زیبنده بودن کار باشد، بدین گونه‌ که به زیبندگی در معنای حسن اشاره نماید (چون این کلمه در معنای تحسین به کار می رود). بنابراین به شکلی غیرمستقیم زی و زیبا در این نام نهفته است. در ضمن باغ نیز می تواند چرخه‌ی زیستی و بازیافتی را در خود داشته باشد. بدین صورت موضوع مسابقه این دوره نیز با فلسفه و فرآیند مسابقه مطابقت دارد.

برگزارکنندگان مسابقه برای بهتر شدن کیفیت مسابقه، پنج برنامه جهت آشنایی  شرکت‌کنندگان با تفکر و شیوه‌ی مسابقه ترتیب دیده‌اند که این برنامه‌ها به شرح زیر زمان بندی شده است:
۱-    سخنرانی  توسط سرکار خانم مهندس حائری با عنوان دورریختنی‌ها  که به بررسی استفاده از مصالح بازیافتی در زندگی زاغه‌نشینان می‌پردازد. این برنامه در روز ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ برگزار می‌گردد.
۲-    سخنرانی و برگزاری نمایشگاه توسط جناب اقای  دکتر فتاحی با عنوان دورریختنی‌ها و آویختنی‌ها که به بررسی استفاده از مصالح بازیافتی در زندگی مردم روستایی می‌پردازد. ای برنامه در روز ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ برگزار می‌گردد.
۳-    سخنرانی دکتر وکیلی‌نژاد با عنوان شناخت مصالح قابل بازیافت در معماری در روز ۱۵اردیبهشت ۱۳۹۳
۴-سخنرانی جناب آقای مهندس درّه شوری با عنوان شناخت محیط زیست ایران  در روز ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
۵-    برگزاری کارگاه یک روزه جهت شناخت بهتر طراحی موضوع مسابقه که شامل پنلهای اطلاع‌رسانی و شناخت مسابقه و نیز اسکیسی جهت آماده کردن شرکت‌کنندگان برای حضور در مسابقه می‌باشد. این برنامه در روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ برگزار می‌گردد.

جوایز:
جایزه گروه اول ۱۵۰۰۰۰۰۰ ریال
جایزه  گروه دوم ۱۱۰۰۰۰۰۰ ریال
جایزه گروه سوم ۷۵۰۰۰۰۰ ریال

نشانی و تلفن دبیرخانه همایش: شیراز، خیابان معالی آباد، دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز – تلفن: ۰۹۳۶۸۱۳۰۰۵۷
سایت مرتبط: http://zibazyaft.ir
سایت منبع: www.Memarnews.com


نظرات  (۱)

۰۲ ارديبهشت ۹۹ ، ۲۰:۴۳ اینستا گرام ها

با تشکر از وب عالیتون ممنونم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی